Informatyka i technologie informacyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(20)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Gry i zabawki
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Audiobooki
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
nieokreślona
(4)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(2)
Placówka
Koronowo Wypożyczalnia
(3)
Koronowo Czytelnia
(6)
Koronowo Wypożyczalnia Dzieci
(6)
Koronowo Czytelnia Dzieci
(2)
Filia Buszkowo
(2)
Filia Wierzchucin Kr.Czytelnia
(1)
Autor
Bobrowski Hubert
(2)
Azuma Shoko (1974- )
(1)
Dukaj Jacek (1974- )
(1)
Gurbiel Ewa
(1)
Hardt-Olejniczak Grażyna (1949- )
(1)
Hołubowska-Chrząszczak Justyna
(1)
Isaacson Walter (1952- )
(1)
Jarosz Agnieszka
(1)
Jóźwiak Michał (tłumacz)
(1)
Kaplan Jerry
(1)
Kardaras Nicholas
(1)
Kisielewicz Andrzej
(1)
Kowalik Maciej (1984- )
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Kołczyk Ewa
(1)
Krupicka Helena
(1)
Krzyżanowski Krzysztof (tłumacz)
(1)
Kurp Feliks
(1)
Lewis Aura
(1)
Mazur Alicja
(1)
Mazur Dawid
(1)
Pinker Steven (1954- )
(1)
Pękalski Adam (1975- )
(1)
Siara Olga
(1)
Sikorski Witold (1950- )
(1)
Sikorski Witold (informatyk)
(1)
Stephens-Davidowitz Seth
(1)
Strąkow Michał
(1)
Sysło Maciej Marek
(1)
Szymański Sebastian
(1)
Sánchez Vegara María Isabel‏
(1)
Takahashi Mana
(1)
Taleb Nassim Nicholas (1960- )
(1)
Tokarczyk Julia
(1)
Wainewright Max
(1)
Walsh Toby
(1)
Warner Timothy L
(1)
Wasielewska Karolina (1983- )
(1)
Włodarz Marek
(1)
Świerkocki Maciej (1961- )
(1)
Świć Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(19)
Odbiorca
Dzieci
(6)
6-8 lat
(5)
9-13 lat
(4)
0-5 lat
(3)
Młodzież
(3)
Dorośli
(1)
Gimnazja
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(3)
Literatura polska
(3)
Literatura hiszpańska
(1)
Temat
Programowanie (informatyka)
(5)
Sztuczna inteligencja
(4)
Informatycy
(3)
Futurologia
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Internet
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
ADHD
(1)
Algorytmy
(1)
Avatary
(1)
Baza danych
(1)
Big data
(1)
Cyberkultura
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyfrowe doświadczenia
(1)
Cyfrowe narkotyki
(1)
Czytanie na ekranie, a na papierze
(1)
Dane osobowe
(1)
Data mining
(1)
Depresja
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci ekranu
(1)
Dziecko
(1)
E-sportowcy
(1)
E-świat
(1)
Efekt tetrisa
(1)
Facebook
(1)
Fonoholizm
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry komputerowe
(1)
Gry wideo
(1)
Informatyka
(1)
Informatyka (przedmiot szkolny)
(1)
Internauci
(1)
Jobs, Steven (1955-2011)
(1)
Kobieta
(1)
Kompleks edukacyjno-industrialny
(1)
Komputery analogowe
(1)
Komputeryzacja
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kultura
(1)
Leczenie uzależnień
(1)
Logika matematyczna
(1)
Mass media
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mielina
(1)
Minecraft
(1)
Młodzież
(1)
Nałóg
(1)
Niepewność
(1)
Odra (komputery)
(1)
Osoba uzalezniona od gier wideo
(1)
PRL
(1)
Pole elektromagnetyczne
(1)
Prognozowanie
(1)
Prognozy
(1)
Programiści
(1)
Przemoc pod wpływem gier wideo
(1)
Przemysł komputerowy
(1)
Przemysł technologiczny
(1)
Przetwarzanie danych
(1)
Przypadek
(1)
Rachunek prawdopodobieństwa
(1)
Robotyzacja
(1)
Ryzyko
(1)
SQL (język zapytań)
(1)
Samobójstwo
(1)
Seksualni zboczeńcy
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Sztuczna sieć neuronowa
(1)
Szyfry
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Technologie
(1)
Telefonia komórkowa
(1)
Telefony w szkole
(1)
Teoria informacji
(1)
Trans
(1)
Uczenie maszynowe
(1)
Uzaleznienia medialne
(1)
Uzależnienie
(1)
Uzależnienie dzieci
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Wiadomości tekstowe
(1)
Wszechświat
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zaburzenia kliniczne
(1)
Zespół ekranu elektronicznego
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(4)
Esej
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry planszowe
(2)
Poradnik
(2)
Audiobooki
(1)
Biografia
(1)
Broszura
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Manga
(1)
Opowiadania i nowele biograficzne
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Reportaż
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(520)
Edukacja i pedagogika
(262)
Psychologia
(253)
Medycyna i zdrowie
(212)
Socjologia i społeczeństwo
(176)
Informatyka i technologie informacyjne
(20)
Rozwój osobisty
(131)
Kultura i sztuka
(108)
Literaturoznawstwo
(104)
Hobby i czas wolny
(102)
Biologia
(99)
Religia i duchowość
(96)
Podróże i turystyka
(84)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(73)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(68)
Etnologia i antropologia kulturowa
(60)
Kulinaria
(53)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(50)
Geografia i nauki o Ziemi
(46)
Językoznawstwo
(41)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(35)
Styl życia, moda i uroda
(31)
Filozofia i etyka
(27)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(26)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(26)
Kultura fizyczna i sport
(22)
Inżynieria i technika
(21)
Ochrona środowiska
(21)
Praca, kariera, pieniądze
(18)
Fizyka i astronomia
(17)
Media i komunikacja społeczna
(15)
Nauka i badania
(15)
Architektura i budownictwo
(12)
Matematyka
(12)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(10)
Rolnictwo i leśnictwo
(10)
Zarządzanie i marketing
(9)
Chemia
(7)
Transport i logistyka
(6)
Archeologia
(5)
Dom i ogród
(4)
Bóg Ojciec
(1)
Etnografia i antropologia
(1)
Filozofia
(1)
Historia i nauki pomocnicze
(1)
Obronność i bezpieczeństwo narodowe
(1)
Paleontologia
(1)
Pedagogika i oświata
(1)
Pedagogika,oświata,edukacja
(1)
Powieść fantastyczno-realistyczna dla dzieci
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Psychologia i zdrowie psychiczne
(1)
Socjologia i społeczeµstwo
(1)
Styl życia, moda, uroda
(1)
Teatr i teatrologia
(1)
Varia
(1)
20 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Zakodowany kosmos : gra na kodowanie / pomysł gry Hubert Bobrowski ; ilustracje Adam Pękalski. - Warszawa : Edgard, © 2022. - 1 pudełko [wiele elementów] :drewno, karton, kolor. ; 25x25x6 cm + instrukcja ([8] stron : ilustracje kolorowe, 20 cm)..
(Kapitan Nauka)
Na opakowaniu: Rozwijaj się: kodowanie, myślenie logiczne, orientacja przestrzenna, koncentracja.
Czas gry: 20-45 min.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Koronowo Wypożyczalnia Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 794/G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zakodowany zamek : gra na kodowanie / redakcja i pomysł gry Hubert Bobrowski ; ilustracje Justyna Hołubowska-Chrząszczak. - Warszawa : Edgard, copyright 2020. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, papier, kolor. ; 25x25x6 cm + instrukcja.
(Kapitan Nauka)
Na opakowaniu: kodowanie, myślenie logiczne, kreatywność, koncentracja.
W pudełku: plansza, 28 żetonów ze skarbami, 4 żetony z czarodziejem i duchem, 35 kart, instrukcja.
Czas gry 15-20 min.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Koronowo Wypożyczalnia Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 794/G (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Po piśmie / Jacek Dukaj. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, copyright 2020. - 1 płyta CD (12 godz. 31 min) : digital, stereo. ; 12 cm.
Opis i dane dotyczące sprzętu zaczerpnięto z pudełka i płyty.
AUDIOBOOK. Książka mówiona w formacie MP3. Zbiór esejów filozoficzno-kulturoznawczych. Autor pokazuje ludzkość u progu nowej ery. Kolejne technologie bezpośredniego transferu przeżyć - od fonografu do telewizji, internetu i virtual reality - wyprowadzają nas z domeny pisma. Stopniowo, niezauważalnie odzwyczajamy się od człowieka, jakiego znaliśmy z literatury - od podmiotowego „ja”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Koronowo Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-3(086.7) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Wierzchucin Kr.Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37.018.4-022.324 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Buszkowo
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929-052(73)"19" (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce także ISBN oryginału.
W książce "Sztuczna inteligencja. Co każdy powinien wiedzieć" Jerry Kaplan analizuje złożone problemy dotyczące sztucznej inteligencji jasnym, nietechnicznym językiem: Czy maszyny naprawdę mogą przewyższyć ludzką inteligencję? ; Jak sztuczna inteligencja wpłynie na nasze miejsca pracy i dochody? ; Czy robot może świadomie popełnić przestępstwo? ; Czy maszyna może być świadoma albo posiadać wolną wolę? Wiele systemów sztucznej inteligencji uczy się teraz z doświadczenia i podejmuje działania wykraczające poza zakres tego, do czego zostały pierwotnie zaprogramowane. W związku z tym rodzą one kłopotliwe pytania, na które społeczeństwo musi znaleźć odpowiedź: Czy naszemu osobistemu robotowi należy pozwolić stać za nas w kolejce albo zmusić go do zeznawania przeciwko nam w sądzie? ; Czy tylko my ponosimy wyłączną odpowiedzialność za wszystkie jego działania? ; Jeśli załadowanie umysłu do maszyny okaże się możliwe, czy to nadal będziemy my? Odpowiedzi mogą zaskakiwać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Koronowo Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci ekranu" autorstwa dr Nicholasa kardarasa, specjalisty ds. uzależnień - to wstrząsająca argumentacja, że technologia ma ogromny wpływ na mózgi dzieci - i to wcale nie pozytywny.
Wciąż rośnie liczba dzieci hipnotycznie wpatrzonych w jarzące się ekrany w restauracjach, na placach zabaw i w domach naszych przyjaciół.
W tej książce, dr Nicholas Kardaras bada ogromny wpływ technologii - zwłaszcza technologii ekranowej, nieodpowiedniej dla młodego wieku, z całą tą jarzącą się wszechobecnością - na mózgi całego pokolenia.
Badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania dowodzą, że stymulujące jarzące się ekrany są tak samo dopaminergiczne (aktywujące dopaminę) dla ośrodka przyjemności w mózgu jak seks.
Rosnąca liczba badań klinicznych koreluje technologię ekranu z takimi zaburzeniami jak ADHD, uzależnienia, niepokoje, depresja, wzmożona agresja, a nawet psychoza.
Co jednak szokuje najbardziej, najświeższe badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania nie pozostawiają wątpliwości, że nadmierne obcowanie z ekranem może neurologicznie uszkodzić rozwijający się mózg młodej osoby tak samo jak uzależnienie od kokainy.
dr Kardaras zanurza się w socjologiczne, psychologiczne, kulturowe i ekonomiczne czynniki związane z globalną epidemią technologiczną, mając na celu zbadanie wpływu całej naszej wspaniałej, lśniącej nowej technologii na dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Koronowo Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.922.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuczna inteligencja i logika : podsumowanie przedsięwzięcia naukowego / Andrzej Kisielewicz. - Wydanie 2 zmienione, 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo WNT : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. - 379 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia strony 365-371. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Koronowo Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W XXI wieku informatyka i cyfryzacja objęły wszystkie dziedziny życia na świecie. Komputery, internet, telefony komórkowe opanowały nie tylko matematykę i informatykę, ale też inne nauki. Nastąpił ogromny postęp technologiczny w gromadzeniu, opracowywaniu i popularyzowaniu informacji i wiedzy. Nie ma już chyba dziedziny nauki, ekonomii czy gospodarki, która nie stosuje dzisiaj nowych technologii komunikowania się w cyberprzestrzeni. W 2011 roku było w Polsce więcej telefonów komórkowych niż mieszkańców (wiele osób posiadało więcej niż jedną komórkę). Dzisiaj nikt sobie nie wyobraża codziennego funkcjonowania (w szkole, na uczelni, w pracy, rodzinie i w wielu innych sytuacjach) bez telefonu komórkowego. Jest on potrzebny, a nawet niezbędny w sytuacjach zwyczajnych, codziennych, ale też w sytuacjach ratujących życie. Jednak internet i telefony komórkowe stwarzają również zagrożenia dla ludzi: techniczne, np. gdy wyczerpie się bateria w telefonie komórkowym, a nie mamy ładowarki, ale też społeczne (konflikty). Bardzo niebezpieczne są zachowania nieetyczne - agresja elektroniczna (jest już 20 jej odmian), i niemoralne w cyberprzestrzeni, a nawet czyny o charakterze przestępczym, np. stalking, lobbing, szantaż emocjonalny, sexting. Myślą przewodnią książki jest pogląd, że świata realnego (codziennego) nie można zastąpić światem wirtualnym - w internecie czy telefonie komórkowym. Nomofobia (z ang. no mobile phone phobia), czyli lęk przed odcięciem od telefonu, staje się zjawiskiem powszechnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Koronowo Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7/.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuczna inteligencja od podstaw / Feliks Kurp. - Gliwice : Helion, copyright 2023. - 192 strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Sztuczna inteligencja od podstaw to pozycja, która począwszy od opisu klasycznych metod SI, takich jak algorytm genetyczny, algorytm mrówkowy, systemy ekspertowe czy sztuczne życie, zapoznaje Czytelnika z najbardziej zaawansowanymi modelami opartymi na sztucznych sieciach neuronowych. Autor skrupulatnie objaśnia złożone zagadnienia dotyczące zarówno podstaw teoretycznych, jak i budowy i zastosowań takich systemów, nie unika przy tym odwołania do historii ich rozwoju. Książka stanowi kompendium wiedzy na temat tej niesłychanie szybko rozwijającej się i dynamicznie wkraczającej w nasze życie dziedziny. Została napisana tak, aby była przystępna dla osób posiadających podstawowe umiejętności matematyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Koronowo Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Łatwe kodowanie / Alicja i Dawid Mazurowie. - Wydanie I. - Bielsko-Biała : Wydawnictwo Dragon, 2021. - 24, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 27 cm.
(Akademia Małego Programisty)
Na okładce : kolorowe naklejki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Koronowo Czytelnia Dzieci
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. PN/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mali Wielcy)
Kiedy Steve był małym chłopcem, wierzył, że jedynym sposobem, by osiągnąć sukces jest robić to co się lubi. Zafascynował się maszynami komputerowymi, ponieważ mogły ułatwić ludziom życie. Zainteresowania związane z techniką, sztuką, kaligrafią czy filozofią wschodu wykorzystał do projektowania urządzeń elektronicznych dostępnych dla wszystkich i łatwych w obsłudze. Tworząc komputer osobisty, czyli komputer dla każdego, Steve stał się jednym z najbardziej wpływowych wynalazców współczesnej historii. To inspirująca opowieść o niezwykłym wizjonerze, potężnym przedsiębiorcy i innowacyjnym twórcy, który zrewolucjonizował świat nowoczesnej technologii komputerowej!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Koronowo Wypożyczalnia Dzieci
Brak informacji o dostępności: sygn. PN/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Serum prawdy – niepotrzebne, konfesjonały – do lamusa, wykrywacze kłamstw – na śmietnik historii! Jest jedno miejsce, gdzie ludzie są – przynajmniej na ogół – absolutnie szczerzy: okno wyszukiwarki. Seth Stephens-Davidowitz, filozof i doktor ekonomii, były pracownik Google’a, przeanalizował dane z wyszukiwań internetowych dotyczących między innymi rasizmu, depresji, wykorzystywania nieletnich, poczucia humoru czy preferencji seksualnych. Owocem tych badań jest książka Wszyscy kłamią – bestseller „New York Timesa” i „Wall Street Journal”, Książka Roku według „The Economist” i „Business Insider”. Znaczna część z tego, co dotychczas myśleliśmy o ludziach, to fałsz, twierdzi Stephens-Davidowitz. Powód? Ludzie kłamią – w kwestionariuszach i rozmowach. Okłamują przyjaciół, kochanków, lekarzy i samych siebie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Koronowo Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gdzie się ukrył kod? Jak go znaleźć? Jak go stworzyć? Co on właściwie oznacza? Od września 2017 nauką programowania objęci zostaną wszyscy uczniowie szkół podstawowych. Jak mogą wyglądać takie zajęcia? Czy zawsze do ich przeprowadzenia niezbędny jest sprzęt komputerowy? Absolutnie nie, podstawowe zagadnienia programistyczne można wdrażać podczas zabaw bazujących na aktywności uczniów - bez użycia tabletów, smartfonów czy komputerów. Zabawy wprowadzające dzieci w świat kodowania sprawdzą się zarówno w przedszkolu, szkole jak i w domu, trzeba je tylko starannie dobrać do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci. Każdy rozdział to propozycja zabaw z wykorzystaniem innego materiału dydaktycznego. Zabawy pogrupowane są i oznaczone symbolami, podzielone na odpowiednie dla dzieci w wieku przedszkolnym, uczniów klas 1-3 i zabawy do wykorzystania w domu, z rodzicami. Podział jest umowny, przygotowany na bazie uśrednionych możliwości dzieci w danym wieku, nie uwzględnia specyfiki danej grupy, potrzeb i możliwości rozwojowych konkretnego dziecka, warto więc przejrzeć wszystkie propozycje aktywności i wybrać te, które będą najlepiej odpowiadać naszym potrzebom. Ostatni rozdział to zabawy wprowadzające dzieci do pracy z wykorzystaniem komputerów, to łącznik między "kodowaniem na dywanie", a pracą w aplikacjach tabletowych lub na komputerze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Koronowo Czytelnia Dzieci
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. PN/III (1 egz.)
Książka
W koszyku
(The Manga Guide)
Tytuł przekładu: The manga guide to databases. Na książce także ISBN przekładu i oryginału.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Koronowo Wypożyczalnia Dzieci
Brak informacji o dostępności: sygn. K/IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The black swan : the impact of the highly improbable.
Bestsellerowa książka Nassima Nicholasa Taleba analizuje zjawisko Czarnych Łabędzi: niespodziewanych wydarzeń, które spadają na nas nagle i odciskają ogromne piętno na naszym życiu. Czy to będzie wybuch I wojny światowej, dojście Hitlera do władzy, zamachy z 11 września 2001 roku w Nowym Jorku, kryzys finansowy 2008 roku czy aktualna pandemia koronawirusa Covid-19, wydarzenia te całkowicie zmieniają podstawy naszego życia. Ich wpływ na los świata jest ogromny, ale są niemożliwe do przewidzenia, dopiero po ich wystąpieniu staramy się je zracjonalizować.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Buszkowo
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 001.18 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Koronowo Wypożyczalnia Dzieci
Brak informacji o dostępności: sygn. PN/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwa tłumacza na stronie redakcyjnej.
Istnieje niewiele innych wynalazków człowieka, które mogą mieć tak wielki wpływ na nasze życie, jak maszyny, które potrafią myśleć… Maszyna parowa wyzwoliła nasze muskuły, komputery są gotowe do uwolnienia naszych umysłów. Rozwój sztucznej inteligencji (SI) to dla człowieka przygoda tak odważna i ambitna jak żadna inna. I prawdą jest, że myślące maszyny są już teraz nieusuwalną częścią naszego życia. Bez nich Google nie mógłby odpowiedzieć na nasze pytanie w ułamku sekundy. Autonomiczne samochody istniałyby tylko w powieściach science fiction. A nasz smartfon byłby… tylko telefonem. SI kształtuje nasz świat i zmienia jego kształt. Ale dokąd technologie SI zaprowadzą nas w przyszłości? Czy myślące maszyny zniszczą nasze miejsca pracy? Czy rozwój SI zagrozi samej egzystencji ludzi? Toby Walsh zabiera nas w zaskakującą i inspirującą podróż przez historię sztucznej inteligencji i pokazuje, jak już zmieniła nasze społeczeństwo, naszą gospodarkę i nas samych. W swojej książce prezentuje dziesięć fascynujących przepowiedni dotyczących osiągnięć SI w 2050 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Koronowo Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Koronowo Wypożyczalnia Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. PN/III (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cyfrodziewczyny :pionierki polskiej informatyki /Karolina Wasielewska. - Warszawa :Wydawnictwo Krytyki Politycznej,2020. - 295, [8] stron :ilustracje, fotografie, portrety, faksymilia ;21 cm.
(Nie-Fikcja)
Akuszerkami informatyki w Polsce były kobiety. W PRL na równi z mężczyznami konstruowały i programowały pierwsze komputery. Wiele bohaterek tej książki pracowało na stanowiskach kierowniczych, dostawało nagrody za swoje projekty i wynalazki, cieszyło się uznaniem w kraju i za granicą. I to właśnie ich herstorie przypomina autorka książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Koronowo Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-92 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej