Marzec Helena
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
E-booki
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1679)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(782)
Marzec Helena
(-)
Kowalska Dorota
(672)
Doyle Arthur Conan
(643)
Konopnicka Maria
(603)
Wallace Edgar
(585)
Kochanowski Jan
(505)
Cartland Barbara
(494)
Shakespeare William
(471)
Dickens Charles
(448)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(433)
Waidacher Toni
(423)
Sienkiewicz Henryk
(407)
Verne Jules
(391)
Twain Mark
(365)
Poe Edgar Allan
(361)
Krzyżanowski Julian
(357)
May Karl
(345)
Słowacki Juliusz
(334)
Kraszewski Józef Ignacy
(328)
Mickiewicz Adam
(325)
Orzeszkowa Eliza
(323)
Otwinowska Barbara
(309)
Montgomery Lucy Maud
(302)
London Jack
(298)
Prus Bolesław
(290)
Leśmian Bolesław
(289)
Boy-Żeleński Tadeusz
(287)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Darlton Clark
(280)
Ewers H.G
(278)
Krasicki Ignacy
(265)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Калинина Дарья
(257)
Francis H.G
(240)
Conrad Joseph
(236)
Austen Jane
(233)
May Karol
(232)
Vlcek Ernst
(231)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Andersen Hans Christian
(225)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Balzac Honoré de
(217)
Stevenson Robert Louis
(217)
King Stephen
(215)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Kipling Rudyard
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Goethe Johann Wolfgang von
(208)
Żeromski Stefan
(207)
Howard Robert E
(204)
Goliński Zbigniew
(201)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Baczyński Krzysztof Kamil
(199)
Dug Katarzyna
(198)
Mark William
(195)
Zarawska Patrycja
(195)
Czechowicz Józef
(189)
Hoffmann Horst
(186)
Alcott Louisa May
(185)
Kneifel Hans
(183)
Brand Max
(178)
Wilde Oscar
(177)
Verne Juliusz
(173)
Кир Булычев
(171)
Александрова Наталья
(169)
Baudelaire Charles
(168)
Woolf Virginia
(165)
Kayser-Darius Nina
(164)
Jachowicz Stanisław
(163)
McMason Fred
(162)
Haensel Hubert
(159)
Колычев Владимир
(159)
Praca zbiorowa
(158)
Rawinis Marian Piotr
(158)
Головачёв Василий
(155)
Collins Wilkie
(151)
Reymont Władysław Stanisław
(147)
Courths-Mahler Hedwig
(145)
Scott Walter
(145)
Leblanc Maurice
(144)
Fabianowska Małgorzata
(143)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(143)
Fischer Marie Louise
(141)
Grey Zane
(141)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
2 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Umiejętności interpersonalne są̨ w dzisiejszych czasach równie ważne jak wiedza specjalistyczna. Zdolność nawiązywania i utrzymywania kontaktów z innymi ludźmi to bardzo istotna cecha, która pomaga nam poruszać się w sytuacjach społecznych i kształtować komunikację w zadowalający nas sposób. Przedmiotem niniejszego opracowania uczyniono doskonalenie umiejętności interpersonalnych w pracy wychowawczej oraz metody i techniki pracy z dziećmi w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. W pracy podjęto próbę̨ ukazania zależności i konsekwencji między umiejętnościami komunikacyjnymi wychowawców a skutecznością̨ stosowanych przez nich metod i technik w pracy z dziećmi w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Celem publikacji stało się̨ zatem: uporządkowanie zagadnień odnoszących się do wybranej problematyki, ukazanie specyfiki placówek opiekuńczo-wychowawczych, form wspomagania rozwoju dzieci w placówce wsparcia dziennego, przybliżenie metody dialogu motywującego w pracy z dziećmi i młodzieżą̨ czy treningu umiejętności kontaktu bez przemocy i zastępowania agresji. Ponadto istotnym było zaprezentowanie metod i technik wspomagania rozwoju dziecka z problemami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania. Omówione tutaj zagadnienia z zakresu komunikacji interpersonalnej w pracy z dziećmi, mogą posłużyć jako podstawa praktycznej wiedzy wykorzystywanej przez wychowawców placówek opiekuńczo-wychowawczych. Autorzy mają również nadzieję, że niniejsza publikacja pogłębi refleksję nad postawami wychowawczymi oraz doprowadzi do bardziej świadomego wykorzystywania ich wpływu w działaniach wspomagających rozwój najmłodszych a przede wszystkim podniesie efektywność szeroko rozumianej pracy wychowawczej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Współpraca instytucji pracujących na rzecz dziecka i rodziny zakłada konieczność określenia celów i planu działania z uwzględnieniem specyfiki działalności poszczególnych służb oraz wykorzystania zasobów środowiska lokalnego pod względem infrastruktury instytucjonalnej, kadrowej oraz wypracowanych wspólnych modeli i procedur postępowania. Współdziałanie służb pomocowych pozwala spojrzeć na sytuację rodzin z wielu perspektyw, co ma istotne znaczenie dla przyjęcia najlepszej strategii postępowania umożliwiających przezwyciężanie trudnych sytuacji życiowych, a także daje możliwość prowadzenia równoczesnych oddziaływań interwencyjnych i pomocowych. Warto przy tym pamiętać, że perspektywy rozwiązań problemów osób potrzebujących pomocy tkwią w mobilizacji sił środowiska lokalnego oraz w pobudzaniu inicjatywy społecznej. W pracy podjęto próbę̨ przybliżenia różnorodnych form pomocowych kierowanych wobec dzieci i rodzin wieloproblemowych. Nakreślony w monografii model współpracy interdyscyplinarnej tworzącej platformę porozumienia między instytucjami wskazuje na konieczność zbudowania społecznego zaufania do instytucji wspomagających. Zainteresowanie państwa oraz lokalnych samorządów tą problematyką inicjuje szereg działań instytucjonalnych. Ich podejmowanie powinno prowadzić do wykorzystania całego „wachlarza” elementów pomocowych począwszy od opieki medycznej, poprzez działania finansowe, aż do wykorzystania ściśle wyspecjalizowanych narzędzi w ramach szeroko rozumianej polityki społecznej. Istotnymi aspektami sieci wsparcia jest ich rozmiar, dostępność i szybkość w udzielaniu potrzebnej pomocy. Co istotne, w działaniach wspierających rodzinę istotne znaczenie ma inspirowanie ludzkiej aktywności, czyli kształtowanie postaw radzenia sobie z własnymi problemami, wzmocnienie poczucia własnej wartości i sprawczości oraz propagowanie rozwijania własnych możliwości – pracy na zasobach. Ukazanie poszczególnych działań pozwoli Czytelnikowi posiąść nową, szerszą wiedzę na temat lokalnego systemu pomocy rodzinie współczesnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej